Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych bardzo często podyktowane jest chęcią samorozwoju lub znalezienia nowego miejsca zatrudnienia. Pracownicy bardzo często wybierają się na szkolenia biznesowe, które pomogą im podnieść swoje kompetencje w danej dziedzinie. Czasami pracownicy decydują się na studia podyplomowe, jednak ich koszt znacznie przekracza wydatki, jakie musieliby ponieść na szkolenia biznesowe. Jeśli chcemy odbyć jakiś kurs, który pomoże nam na przykład udoskonalić nasze zdolności negocjacyjne czy sprzedażowe, możemy poprosić naszego przełożonego, aby ufundował nam szkolenia biznesowe z tej tematyki. Niestety, czasami zdarzyć może się, że budżet w naszej obecnej firmie nie przewiduje tego typu wydatków. Wówczas nie pozostaje nam nic innego niż opłacenie szkolenia biznesowego z własnych pieniędzy. Na całe szczęście, zazwyczaj liczyć możemy na jakieś rabaty, albo rozłożenie kosztu kursu na raty. Możemy zaproponować pracodawcy, żeby współuczestniczył w kosztach takiego szkolenia biznesowego.