Rola i znaczenie gimnazjum
1 vote, 5.00 avg. rating (100% score)

Od kilkunastu lat w naszej edukacji istnieje twór, który nazywa się gimnazjum. Gimnazja były obecne w naszej edukacji, potem z niej wypadły, a po wielu długich latach wróciły do systemu kształcenia.
Gimnazja zostały stworzone dla dzieci w wieku od trzynastu do szesnastu lat. To, dla tych dzieci jest najgorszy wiek. Jest to okres bardzo intensywnego dorastania, dojrzewania. Jest to okres, w którym dzieci przeżywają najbardziej intensywną burzę hormonów. Często, nie mogą one sobie poradzić same ze sobą, a co mówić o sytuacji, gdy w jednym budynku jest po prostu kumulacja tak dużego napięcia. To jest bardzo trudne, bardzo ciężkie do udźwignięcia.
Oczywiście, jeżeli chodzi o dopasowanie treści edukacyjnych do poziomu intelektualnego i poznawczego dzieci w tym wieku, to jest to oczywiście bardzo dobrze zaplanowane. Możliwości dzieci w pełni odpowiadają wymaganiom, jakie są im stawiane, dlatego treści zostały dobrze opracowane. Problemem jednakże, jest napięcie, jakie dominuje w dzieciach i rządzi ich zachowaniem.